Monday, March 17, 2008

siapa aku sebenarnya??

siapa aku sbnrnya??
aku sdh berubah??

itu kata kwn2 lame..
time ksih krn prihatin..
sekurng2nya tgurn & pndngn korng yg m'bina mnjdikn aku x bsndirian..

tetapi di sudut mnkah aku tlh b'ubah??

adkh lbh baik atau sbliknya?

mungkin lbih baik dr yg dlu kot..
rpnye bkn sng nk b'ubah ni..
byk pnglman yg aku dpt, ad yg sdih ad yg gmbira.
alhamdulillah, stakat ini aku dpt hdpinya dgn baik..
wlupn mngkin rmai yg x percya!tgulah...aku msh baru lg..
sume ini merupakn pelajarn yg amat b'makna buat aku.

Ya Allah,
terima ksih ats semua anugrh & p'tunjuk yg tlh Kau berikn
jgn biarkn aku m'ulangi kbodohan itu lg & m'lewatkn pljran ini..
krn aku x igin t'jatuh & t'luka lg..

2 comments:

Ms. D said...

salam...

Siapa diri kita sebenarnya?Hanya diri kita dan Allah je yg tau. Org di sekeliling kita juga mengenali kita, tapi adakah mereka mengenali diri kita seperti diri kita mengenali diri sendiri? Kekadang kita juga buta, buta untuk mengenali siapa diri kita, kita perlukan keluarga dan kawan2 yang "IKHLAS" untuk membantu kita. Sesungguhnya, setiap apa yg berlaku itu ada hikmahnya... kita pasti akan beroleh positif di balik negatif.. Walau macam mana skalipun tanggapan org pada shyna, selagi ianya masih di landasan betul, u just go on. Yup... selangkah ke perubahan memerlukan seribu kekuatan, seribu pengorbanan namun... bila langkah itu selesai.. segala-galanya jelas. Kepuasan itu untuk dirimu, kebaikan perubahan itu untuk keluargamu, dan lakukan la perubahan dengan niat kerana Allah s.w.t

Ms. D said...

shyna... arap shyna tak kisah ngan komen panjang tu... actually tu bukan lah komen... tapi lebih kepada berkongsi pengalaman. Peace to the world!